11. Maj 2015
Kreativno-psihološke radionice za decu
Cilj radionice je učenje dece kako da oslobode svoj kreativni um i razviju životne veštine. Aktivnim učestvovanjem pri usvajanju novih saznanja dete dobija mogućnost da uči sa razumevanjem, a ovakav način učenja olakšaće mu savladavanje i drugih intelektualnih sposobnosti, podstaći na nov način razmišljanja izvan ustaljenih šema, razviti skrivene talente, kreativnost, originalnost i sopstveni stav.
Pet osnovnih, specifičnih radionica su:
- Ekspresija kroz principe “Play” terapije – dete bira različite predmete za igru među mnogobrojnim igračkama različitih kategorija i pomoću njih postavlja određenu scenu. Neke od igara su: igre sa peskom, modelovanje plastelina, pričanje priča, ginjol lutke i sl.
- Dramsko muzičke radionice – obuhvataju igranje uloga i baratanje zamišljenim situacijama, podstiču razvoj razumevanja socijalnih uloga i međuljudskih odnosa. Neke od radionica su: igra šešira, čarobni štapić, mudri šešir, pozornica života, stvaraonica, maštovita inicijativa i sl.
- Književno filmske radionice – analiza i tumačenje likova iz knjiga
- Radionice životnih veština – deca se kroz postavke raznih praktičnih životnih situacija upoznaju sa osnovnim principima konstruktivnog rešavanje konflikata, vršnjačke saradnje, snalaženja u nepoznatom okruženju, brige o sebi i sl.
- Umetničko psihološke radionice – bave se crtanjem (pastele, boje), slikanjem (akril, tempera, mozaik, kolaž), grafika (otisak i sl.), vajanje (testo, plastelin, glina, glinamol), primenjena umetnost (papir, vuna, tekstil, svila, sunđer). Likovna ekspresija je odličan medij za izražavanje dečijeg načina razmišljanja i osećanja.
Kreativnost pomaže deci u izražavanju i nošenju sa svojim emocijama i stimuliše konstruktivno bavljenje važnim događajima za dete.